Money Money Money

22366-139

Perfektion.

Jag har nu med möda skrapat ihop så att jag har typ 100 ? som jag kan ta med till konserten på tisdagen. Detta fick jag med hjälp av mamma och det att jag har 70? jag kan ta ut från bankkontot. Sen efter det får jag går ner i kilon eftersom jag inte kommer ha pengar att köpa mat eller ens åka till skolan. Detta kommer att hända ifall jag köper för hela pengen, men jag tror inte att jag kommer att behöva göra det. Jag räknade ut att det blir typ 86 ? ifall jag kan köpa allt det jag planerat.
Vilket jag såklart hoppas på att kunna. Vilket är totallt galet eftersom jag aldrig förr har köpt saker för så mycket pengar på en gång.

Ni som känner mig kanske vet att jag är ganska speciell när det kommer till pengar. Jag både sparar och gör av med pengar. Jag hatar att köpa mat eller någonting som går att äta upp. Jag tycker inte om det eftersom jag känner mig dum efteråt. Lika bra skulle man ha kunnat äta pengarna.

Jag köper en massa skivor och filmer och en massa massa böcker hur enkelt som helst men sen när det kommer till kläder eller skor så är jag mycket mera kräsen. Jag måste verkligen gilla klädesplaget för att jag skall kunna sätta ner pengar på det.
Detta tror jag har börjat ändra lite på sistone.

Smycken och sådant gillar jag nog att köpa och har en massa smycken och sånt, men använder ganska sällan av någon underlig orsak.
Ringar köper jag inte, eller åtminstone väldigt sällan, eftersom mina fingrar är så smala och små att alla ringar är för stora och det får mig att inte gilla ringar.
En ring använder jag ibland och det är lågstadieklassringen. Kan inte säga att det är för att den klassen var den bästa jag haft, men jag gillar ringen ändå. Jag hoppas definitivt att det blir någonting av klassträffen sen nångång.

Godis köper jag tyvärr nog fast jag inte gillar det.

På konserter och liknande går det en massa pengar. Jag skall alltid på alla jag bara har möjlighet att gå på.

Alkohol och tobak kan vi inte ens ta med eftersom jag inte köper alkohol och jag röker inte. Så det går inga pengar åt till det.

Jag är en smart liten flicka helt enkelt.  Och en pank flicka.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0