Cloud Nine

22366-128
(och ibland önskar man att man faktiskt hade någonting annat att göra än att ta bilder på sig själv och försöka leka proffsig när det gäller fotografering)

Andas. Det gör jag fortfarande och tänker fortsätta göra det enda tills den dagen då det är min tur att komma till det nästa stora äventyret. JA jag tänker inte säga himlen eller helvetet för jag tänker vara alternativ och tro på någonting annat än alla andra i världen. För det är alltid himlen eller helvetet. Vad om man inte hamnar i någondera då? Man har varit för snäll för att hamna i helvetet men för elak för att komma till himlen. Vart kommer man då? Blir man spöke och måste vandra på jorden i all evighet?
Berätta det för mig så att jag vet.
Men nej, ingen vet ju det svaret. Kul. Tack för ingenting igen då.

Struntade i skolan idag. Mådde dåligt och hade sovit extremt dåligt, tack vare min mage. Tänker inte gå in på detaljer för att inte äckla allihopa som läser (mig själv alltså). Måste låna mammas telefon för att meddela min lärare att jag inte kommer. Sa att jag är sjuk. Smart eller hur? Så exentriskt! Så nytt att haha! Ingen annan använder den excusen helt säker! Du är såå speciell, Emzi. Så annorlunda från alla andra.
Jag tror att jag är någonting. Men det är jag ju inte. Jag är inget speciellt. Jag har ingen talang överhuvudtaget. Inte spelar jag något instrument. Inte sjunger jag i någon kör och är bra på att sjunga. Inte ritar jag någonting jätte jätte bra. Jag bara mår illa när jag tar upp ett papper och börjar för att jag fått en idé och vill ha ner det på papper. Inte får jag någonsin ner det på papper så som det ser ut i mitt huvud. Min talang är för dålig helt enkelt, oexisterande.

Och nu vill jag ha långt hår igen. Bara för att man ser på filmer eller dokumentärer om människor med snyggt långt hår så vill jag också ha det. Tittar på bilder där jag ännu har långt hår och börjar undra varför jag gick och klippte det kort? För att få förändring? För att inbilla mig själv att saker och ting ändras, jag ändras, om jag gör det? Att människor ser mig på ett annat sätt?
Jag ljuger åt mig själv i mitt huvud. Jag inbillar mig själv saker.

Man inbillar sig så mycket saker för att må bra ens en liten sekund.

Kommentarer
Postat av: Mentorion

Du har visst talanger, du skriver ju underbart till exempel!!

2007-01-19 @ 15:01:45
Postat av: ida

men om du bara visste vilken förebild du är för mig så skulle du inte skriva sådana saker nötnöt, det skulle du inte. du är så talangfull och stark, att du klarat saker, att du fortfarande ANDAS det är ju det viktigaste. jag kan inte heller sjunga, rita, dansa, måla, jag spelar inget instrument och jag har aldrig varit bra på någon sport. dessutom är jag ful och har alltid korta och skivade naglar och söndertuggade nagelband. jag är patetikens moder men det spelar ingen roll egentligen. inte just nu i alla fall. och du är så mycket bättre än mig, och du har så många talanger.

du
är
underbar.

så; snälla, lev för mig. för du är så vacker så vacker så det borde du få göra. och tänk inte sådana saker, skriv inte sådana saker. och om du ändå gör det så vill jag att du ska minnas att dina tankar inte är sanningar. ingenting du tänker är sanningar. om du tänker att du blir patetisk så blir du också det i dina ögon, därför att du tar dina tankar som sanningar. men det är dem inte. om du tänker att 1+1 blir 3 så är det ju inte en sanning och det gör inte att 1+1 blir tre. precis som dina tankar inte kan förändra faktum.

som att du är underbar

& att jag saknar dig. ta hand om dig, darling.

2007-01-19 @ 20:10:43
URL: http://pathetic.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0