and the days are ticking away.

22366-129
(Ja jag har ju mina dumma idéer helt enkelt...)


Mina läppar är torra och går sönder var och varannan minut och jag smörjar på Vitalis (som för övrigt doftar jätte gott) eller Bepanthen (som inte smakar hemskt gott). Försöker få dem lite bättre på alla möjliga sätt, för att jag bara hatar torra, sprukna, läppar. Det gör ont.
Det finns en gräns i hur mycket värk en människa tål.

Hade jätte kul i Ekenäs på onsdagen. Calberto kom lite sent och jag hann bli rädd att han inte alls skulle dyka upp även om han sagt att han skulle, men sen dök han upp och jag var lycklig. Han betedde sig som ett litet barn en tid tillsammans med Nera vilket bara var underbart att lyssna på. Jag mådde bra under den tiden och visste att allt skulle vara helt bra. Jag var mig själv. Vi har en underbar Elevkårsstyrelse helt enkelt. 
Det var så kul att sitta i skolans putt-putt-bil på vägen dit och tillbaka och bara prata och flumma tillsammans med I., Nera och Chwexien. Underbara människor allihopa. Fick skratta en hel del. Jag älskar att skratta. Det är så lättande.
Kom väldigt sent hem och var jätte trött efter det, men kul var det ändå.

Skolan går som den går och en dag tänkte jag somna på en timme. hahaha. Och så satt jag i första raden så läraren skulle väldigt snabbt ha sett mig ifall jag verkligen somnat där. Grejt.

Japanskan är underbar fortfarande och blir hela tiden bättre eftersom jag nu börjat prata med en flicka där. Hon är jätte trevlig och kan en massa språk. Hon har en underbar mobil från kina. Jag var alldeles avundsjuk på den. Den var så platt och fin.
Men jag har fortfarande min älskade IPOD. Min baby.

Idag vaknade jag väldigt sent. Klockan var närmare tolv när jag steg upp ur sängen. Hade ingen skola så jag kunde sova ordentligt. Så skönt. Lexa hade åkt till sin praktik så det var bara jag och mamma hemma. Jag åt morgonmål och sedan åkte jag tillsammans med mamma till Kela för att sköta lite saker och sånt, och så att jag ser hur det funkar, sen när jag skall själv börja göra det. Sen gick vi runt i ett par klädbutiker och jag fick ett nytt bälte.
Sen var vi till kiosken och köpte en film. Som vi skall kolla imorgon.
När vi kom hem började jag jobba på mitt skolarbete. Det är gjort och klart så det känns riktigt bra. Jag klarade faktiskt av någonting som har med skolan att göra. Det känns ganska bra.
Tittade på film med Lexa och sedan en film på tv tillsammans med mamma och Lexa. Mamma var glad att jag tvingade henne att se på den efter att hon sett den. Det var kul.

Och för övrigt så måste jag bara tacka Ida för den underbara kommentaren i förra inlägget. TACK ÄLSKLING! You made my day! Jag älskar dig vännen!

Kommentarer
Postat av: Mentorion

Arbeten är alltid bäst när de är färdiga :)

Vad såg ni för filmer då? Något att rekommendera?

2007-01-22 @ 16:21:40
Postat av: ida

naw (L)

2007-01-27 @ 17:16:14
URL: http://pathetic.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0