dagens skriverier

Var i skolan och träffade J. Fick lite gjort på en uppgift. Skall försöka skriva något litet och sedan skicka det åt henne.

Det var roligt igår att sköta F&F. Man fick sitta vid sandlådan och försöka lösa världens problem medan man gör sandkakor som F kan söndra. Men hon var ju bara för söt när hon bad en att göra en kaka så jag måste ju bara gå med på det. Hon vet ju inget ännu om världens hemskheter. Hon är ännu oskyldig och liten. Fyllde 2 år på tisdagen. 
Andra F satt i gungan och ville ha fart. Det fick M ta hand om. Hon sköter honom och jag henne (asså andra F inte M.) Men det var jättesött. Och han är bara så söt.
Min F har lärt sig säga "kom" och det använder hon nog när hon vill att jag skall följa efter. Men det är bara för gulligt!

När vi gick hem med dem så blev min F lite ledsen. Hon ville inte ta av sig ytterkläderna. Antagligen så ville hon ha sin mamma. Som tur så kom deras pappa hem så det blev bra sen.

Jag tror att jag hörde henne säga Emma vid ett tillfälle. Det var så sött!!! Jag blev så glad.

Sen klockan 5 kom La till mig. Hon var faktiskt helt prick klockan 5 vid mig. Som tur kom jag just då jag gjorde. Helt perfekt. Vi lyssnade på hennes ipod i mitt rum och pratade om världens problem (människor). Det är alltid roligt att prata med henne. Hon blir så energisk när hon börjar prata om någonting. Jag bara satt och flina åt henne. Åt lite franskisar och fiskpinnar.
Hon gillar inte min musiksmak och jag förstår mig inte riktigt på hennes ibland. Men det är helt okej. Jag kan inte säga att jag hatar hennes musiksmak för jag hatar ingen musik. Jag gillar all musik bara det finns något bra i den. ^^
Vi gick ut för att vänta på att hennes pappa skulle komma efter henne med bil. Vi pratade lite till om allt möjligt.

Orkar inte just nu tänka på Dem. Jag orkar bara inte. Jag tänker träffa Dem och ge Dem deras del av vårt slutarbete. Sen när jag har min och De deras så behöver jag aldrig mera se Dem. För sen har jag inget som är deras längre. Men jag vill inte tänka att De är totalt ruttna både två. Jag vägrar göra det. Jag vet inte varför. La tyckte att jag borde bara kasta bort slutarbete. Hon tycker väl inte att jag skall träffa Dem. De har gjort en massa skit mot mig förr. Men jag vägrar att hata Dem.

Kanske jag är dum och naiv. Väntar mig att människor kan ändra till det bättre. De gjorde aldrig det. Vilket är synd.


Skall på teater idag med Julz. Efter skolan skall mamma och jag och lillebror till stan. Skall köpa en ny sladd till min kamera. :)

Ses.

Dagens bloggare: Ida

Kommentarer
Postat av: Mentorion

Jag tycker att man borde göra slutarbete själv och inte i grupp, det är ju enda sättet att bedöma den enskilda. Grupper skiter sig alltid...

2006-05-04 @ 07:42:36
URL: http://oriental.blogg.se
Postat av: Ida

(Det verkar som att dagisbarnen har en konstig inverkan på dig, du verkar bli glad utav deras sluddrande och vandalisering i sandlådan O.o)

Nejnejnej. Du har inte alls fel. Människor kan vist ändra sig, det vågar jag lova, men jag kan inte lova om det alltid är till det bättre. Men jag vill ändå att du ska träffa DEM för på ett sätt skulle det vara rätt åt DEM. Gör det du ska och var trevlig, och sedan behöver du aldrig mer träffa DEM. Och om DE är taskiga och otrevliga eller gör något, så har DOM visst inte förändrats då, men det får stå för DEM. Ta med dig C och gå och träffa dem. Då har du ju i alla fall gett DEM en chans. Det är DERAS val om DOM vill ta den eller inte. Jag tycker du är jättemodig, och det är precis sådana här saker som gör att jag ser upp till dig, stå på dig! DU ÄR EN UNDERBAR PERSON, och det kan DOM aldrig ta ifrån dig. :’) (Och du är absolut inte dum och naiv!!)

Tack så mycket för att jag blev dagens bloggare också, det var riktigt snällt utav dig :’D
Krmkrm ha en bra dag osv (L)

2006-05-04 @ 10:02:01
URL: http://tampong.blogg.se/
Postat av: Emzi

Ment ~> Under den tiden var jag dum och naiv och så rädd för att vara ensam att jag gjorde allt för att slippa det. Det var inte min idé att vara med i deras grupp och antagligen så hade de inte alls planerat att ha mig med från början.

Ida ~> Tack för den underbara kommentaren! Jag har ingen aning vad jag skall säga just nu.
TACK!
Kram (LL)

2006-05-05 @ 17:04:30
URL: http://emmelemzi.blogg.se
Postat av: Ida

(LL)

2006-05-05 @ 17:46:22
URL: http://tampong.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0