Tomater och potatis.

Igår vaknade jag igen tidigt. Såklart till det att Lexa har sin radio på. Jag sa åt honom på kvällen att den väcker mig, men han strunta i det. Han skall ju inte behöva lida av det att jag får sova och jag måste ju såklart lida av det att jag har min praktik så sent och missar hela dagen.  Om jag inte hade ett liv före detta så har jag det verkligen inte nu. (Jag blir galen. Jag blir galen.)

Mamma skulle åka iväg men berättade först vilken buss jag skall ta och när jag skall åka härifrån. Hon hade även lämnat lapp och allt.  (den var placerad framför datorn.)  Såklart  satte jag mig framför datorn och njöööt. Morgonen är ju tiden jag hinner göra någonting, även om typ ingen är inne då. Dessutom så funkar ju inte msn ännu heller, så den har jag inget nytta av. (jag lider!)
 
Jag ringde åt J för att få reda på när de tänker åka på fredagen så att jag kan komma med på samma gång. Att jag kan ändra min arbetstid så att jag hinner med och är med från början. Hon lät lycklig men flunssig. Försåerligt. Alla blir väl sjuka ibland.  Hon berättade och nu måste jag räkna ut när jag skall börja på fredagen. Sen måste jag sluta eftersom jag måste börja gå till Metron.

När jag steg av vid Sörnäs så märkte jag att jag inte har någon bråttom alls så jag tog en sväng till en godisaffär. Kanske jag lite ångrar det, men man kan ju inget åt det längre.
När jag kom upp så åkte bussen förbi mig så jag fick springa för att hinna till den. Jag hann. Hatar att springa till bussar. Sen märkte jag att det var en tidigare än den jag skulle ta påriktigt så jag blev tidig. Vet inte om det är bra eller dåligt.

Städdag på praktiken. Fick vattna en blomma och plocka bort gula blad. Tvätta duschrumsgolvet. Tvätta golvet.  Hämta posten.
Träffa Hasse. Han verkade trevlig. Hade humor. Han har en massa djur hemma.
Fick laga salladen igen.

Jag fick följa en till ett grannboende där det hölls kalas för en som fyllde 50 år. Chobb jobbade på det boende så det var väldigt roligt att träffa henne.
Kaka och annat gott. (Jag blir tjock!)
Chobb gillade att vara där.  Jag är glad att hon hittat någonting hon gillar.
Fick veta nya saker om hennes ex. Vilken skit!

På kvällen när jag slutade var det mörkt och vackert. Halt även men jag slirade inte.
Bussen åkte precis framför mina ögon så jag fick vänta i 20 minuter på nästa. Kallt var det ju oxå.
Jag var den enda i bussen en stund.
Jag tycker inte om att vara ute sent på kvällen. Jag är rädd för människor.

Nelle! Saknar dig! (L) Love you, darl!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0