Just okey. (Really?)

Första dagen klarad. Yäy.
Platsen är helt okej faktiskt. Det är inget fel på den, men ändå skulle jag bara vilja sluta. Inte göra det. För det är inte det jag kommer göra resten av mitt liv. Jag tänker inte jobba med det. För längesen har jag ju bestämt mig om vad jag vill bli när jag blir stor. DET är ännu det jag vill göra. Och ändå måste jag gå igenom sånt jag inte kommer jobba med. Förstås så förstår jag idéen med det, men ändå.
Vaknade tidigt på morgonen igår. Eftersom Lexa skulle till skolan. Han väckte mig när han alltid skall ha radion på i sitt rum på morgonen och såklart så är väggarna skit tunna så det hörs igenom. Störande när man vill sova.
Tänkte nästan missa bussen med mamma. Tur att vi inte gjorde det ändå, eftersom då skulle jag ha blivit försenad.
Dagen gick bra som jag sa. Orkar inte skriva någo detaljer. Matlagning. Butiksresa. Strykande av kläder. Såndänt vanligt.

På kvällen när jag skulle åka hem med bussen så träffade jag L på busshållplatsen. Hon hade åkt åt fel håll med bussen. Lite skadeglad var jag ju ändå eftersom jag fick träffa henne pågrund av det. Vi började prata om allt möjligt. Hon berättade att hon blivit ihop med en ny (förra var en skitstövel).  Han verkar vara en helt trevlig kille.  Verkligen jättesöt. 
Även jag började öppna mig själv för henne. Jag började prata om hur jag mått på senaste tiden. Ingen aning varför jag gjorde det. Jag brukar inte göra det. Men hon lyssnade. Och sa att hon märkt det. Speciellt på Lätt Massage timmen.
Det kändes okej att berätta.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0