Min första födis present!

22366-32

En ung flicka med mörkt halvlångt hår vandrar sökande längs gatan.
Vuxna tankar om livet, om människor, föder en svag skugga i hennes gråa ögon.
Men innanför denna skugga lever en glödande gnista av livfullhet.
Denna kraft lyser ibland genom pennan, genom bokstäverna, genom orden.
Denna kraft ger liv åt stycken och kapitel, där handlingen fritt får dansa omkring.
Men den skyddande skuggan lyfts upp igen när flickan går framåt längs trottoaren.

En man betraktar henne från andra sidan asfalten.
Han ser glimtar av kraften där bakom, innanför pupillerna, inuti sinnet.
Mannen önskar att flickan förmår fördriva skuggan och låta kraften lysa till fullo.
För allt hon behöver, en stark energi finns där inom henne.
Hon behöver bara frigöra sin gnista, så den kan blomstra i full prakt.
Så att alla kan se den underbara varelse hon egentligen är.

Mannen är jag och flickan är du Emzi, som jag uppfattar dig. Jag önskar dig allt gott och all lycka.
Detta är min lilla present på din födelsedag. Grattis min vän!


Det där fick jag av en väldigt god vän. TACK åt dig, Ment!
Jag vet verkligen inte vad jag skall säga.

Kommentarer
Postat av: Nera

Dedär va snällt! Verkligt vackert! *suck*
Ja vill oxo ha såna där texter när ja fyller 18! *muttru*

2006-06-30 @ 22:23:47
URL: http://oeei.deviantart.com
Postat av: Mentorion

Grattis :)

2006-06-30 @ 22:48:17
Postat av: Emzi

Nera ~> Vill inte alla. Jag fick :P

Ment ~> TACK igen!

2006-06-30 @ 22:49:17
URL: http://emmelemzi.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0