ensam

Jag behöver någonting nytt igen. Jag vet inte alls vad det skulle kunna vara, men bara någonting som skulle överraska mig och fälla mig på min tjocka bak. Att jag skulle falla pladask. Men det kommer ju inte hända. Aldrig någonsin. Det händer ju inte åt mig bara åt alla andra. Inte mig. Inte lilla patetiska mig som tror att världen är rättvis (nej, den är inte det och jag tror inte det längre.).
Jag vet inte om jag tror på människor längre. Jag vet inte vad jag tror på. Tror jag på att människor som jag träffar via Internet faktiskt bryr sig om det jag skriver? Om att jag mår dåligt? Hur kan jag vara säker på att de verkligen bryr sig när jag inte HÖR det med egna öron?
Fast även det kan vara ljug. Det har hänt förut. DE som bara lekte med mig. Använde min godhet. Jag brydde mig om dem en tid. Jag verkligen gjorde det. Och jag verkligen trodde att de brydde sig om mej även. Vänner förevigt and so on. What a lie.

Jag städade och hittade gamla minnen. Lappar där det står "Kan vi va?" på och ler smått åt det. Jo, det var skriver bara så att jag inte skulle vara med den andra utan stanna med skrivaren. På en rast eller någonting. Så onödigt. Så hemskt. Så naivt tänkande från mig.

Jag var så rädd för att bli ensam igen. Jag klarar inte av att vara ensam. Panik.

Jag är ensam i denna blogg. Ingen läser, ingen bryr sig. Samma i VPFPH. Och ändå så försöker jag pånytt och pånytt. Kanske någon skriver. Kanske någon svarar.
Jag känner mig så utanför. Så ute.

Gör jag någonting fel med att försöka ta kontakt med människor?

Vad gör jag fel?

Ja, jag mår dåligt again och det är därför detta jävla inlägg skrivs. Eller inte dåligt men konstigt. Ensamt.

Jag vill bli ny.

Emzi

Kommentarer
Postat av: Nera

Min lilla gris! Int ska du tänka sådär...*mörr*

Nu ska vi piccnicca o ha kuul o vara helt aviga när vi sen vi nåt skede kommer hem! Joodåå?

2006-06-29 @ 22:25:44
URL: http://oeei.deviantart.com
Postat av: ull

Jag vet sällan vad jag ska skriva.

Jag vill få dig att må bättre men jag vet aldrig vad jag ska göra.

Jag tror det är därför ingen svara ibland. För att man är så rädd för att säga något fel.

2006-06-29 @ 22:31:10
URL: http://kilklack.blogg.se
Postat av: Emzi

Kan inte hjälpa det. Byter till ljusrött och fluff och så blev allt weird. Jag börja minnas. Gamla minnen. Fy fanken.

Du fick mig och le! Ja, vi skall skrämma alla stackars turister och ha det kul!

2006-06-29 @ 22:32:32
URL: http://emmelemzi.blogg.se
Postat av: Emzi

Ull:Man kan inte säga fel. Aldrig. Det att du skriver och visar att du bryr dig, att du finns där hjälper en del. Jag vet inte hur jag skall börja må bättre för tillfället så jag vet inte om det finns så mycket mer du kan göra.

2006-06-29 @ 22:36:59
URL: http://emmelemzi.blogg.se
Postat av: Mentorion

Visst har du läsare, jag läser allt du skriver. Och som sagts här så vet man inte riktigt alltid vad man ska skriva så att det blir vettigt och bra...

2006-06-30 @ 19:56:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0